יום חמישי, 28 ביוני 2018

מערכת הגברה – מושגים נוספים שחשוב להכיר


מגבר הספק הוא רכיב במערכת שתפקידו להמיר את האותות החשמליים המתקבלים מהמיקסר לצלילים בעלי עוצמת קול גבוהה יותר. המגברים מסוגלים לספק את עוצמת הקול בעוצמות שונות וחשוב להתאים בין עוצמת המגבר לבין עוצמת הרמקול. לעתים המגבר משולב בתוך הרמקול ולעתים הוא מגיע כאלמנט נפרד וחיצוני המחובר אל הרמקול.

הרמקול הוא אלמנט שתפקידו להפוך אותות חשמליים לצלילים. יש סוגים שונים של רמקולים, רמקול אקטיבי ורמקול פסיבי. הרמקול האקטיבי הוא רמקול שבתוכו נמצא מגבר המספק לו חשמל ועוצמות קול ואילו ברמקול הפסיבי אין מגבר פנימי ויש צורך לחבר אותו אל מגבר חיצוני. חשוב לדעת כי הרמקול הוא אחד המרכיבים החשובים  ביותר בכל מערכת הגברה.
 

המיקרופון הוא רכיב נוסף במערכת ההגברה, רכיב שתפקידו להמיר צליל לאות חשמלי. הרמקול מקבל מתח חשמלי ממכשיר הנקרא בשפה המקצועית "פראמפ", מכשיר אשר ברוב המקרים נמצא בתוך המיקסר. את המיקרופון אפשר לחבר בשתי דרכים באמצעות כבר חשמלי או באמצעות רשת אלחוטית.
מיקרופון המחובר באמצעות כבל מקבל את כוח החשמל באמצעות הכבל ודרך הכבל מועברים גם האותות מהמיקרופון למיקסר,ואילו המיקרופון האלחוטי מופעל באמצעות סוללות ויש בו משדר המשדר באמצעות גלי רדיו הנקלטים בתוך המיקסר.

למיקרופון האלחוטי יש יתרון, מי שמחזיק בו אינו כבול לכבל והוא יכול להתנועע על הבמה, או בכל מקום, בצורה חופשית, אך מנגד טווח הקליטה של המיקרופון מוגבל.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה